Asistenční služby cestovního pojištění

Asistenční služby cestovního pojištění

Asistenční služba je velkou výhodou komerčního pojištění. Zapomínat na pojištění by neměli především ti cestovatelé, kteří neovládají jazyk destinace, do které cestují, a předpokládají, že by komunikace s některými institucemi mohla být problematická.

 

Asistenční služba je telefonní linka, fungující v českém jazyce, a to 24 hodin denně. Služba je součástí prakticky jakéhokoliv základního pojištění a číslo na tuto službu bývá uvedeno na kartičce, kterou obdržíte při sjednání cestovního pojištění. Linka poskytuje informace, jak postupovat při vzniku jakékoliv pojistné události. Důležité je sdělit operátorovi na druhé straně linky co možná nejvíce informací, aby byl schopen doporučit opravdu co nejoptimálnější postup. Asistenční služba by měla být v případě potíží schopna zabezpečit vhodnou zdravotní péči. Pomoci může například v momentě, kdy jste nuceni platit výlohy za ošetření v cizině na místě a nemáte u sebe dostatečnou hotovost. Pokud se dostanete do situace, kdy musíte ošetření, jeho část, popř. recept či léky hradit z vlastní kapsy, schovejte si jakoukoliv účtenku která vám byla vystavena.

 

Asistenční služba ovšem není užitečná jen v případě zdravotních problémů. U některých pojišťoven ji můžete kontaktovat například i v případě zpozdění letu, kdy bývá schopná informovat o dalších možnostech letu, popř. zajistit náhradní ubytování. Zabezpečit může v případě potřeby také tlumočníka či advokáta. V případě, že se dostanete do situace, kdy uplatníte pojištění odpovědnosti za škodu, nejprve kontaktujte asistenční službu. V žádném případě neuznávejte odpovědnost, náhradu škody neplaťte a nepodepisujte žádné dokumenty, kterým nerozumíte. Pokud se jedná o škodu na majetku, vyžádejte si k ostatní dokumentaci navíc policejní protokol.

 

Září 2011